La nova llar d'infants de Segur incorpora la darrera tecnologia per a major seguretat dels nens i nenes

09/08/2010

Llar infants municipal Segur de CalafellLa nova llar d'infants municipal de Segur de Calafell, que es batejarà amb el nom d'El Rasclet, incorpora l'última generació quant a millores tecnològiques destinades tant a la seguretat de l'edifici com a la seguretat dels infants i al seu confort.

L'equip de govern de l'Ajuntament de Calafell, encapçalat pel seu alcalde, Jordi Sánchez, ha cursat aquest matí una visita d'obres a un equipament que se situa al final del carrer Repòs, davant l'Institut d'Ensenyament Secundari i al costat del Club de Tennis Sant Miquel.

L'edifici, d'una construcció molt característica i original, incorpora càmeres de vigilància, sistema d'alarmes i un terra tèrmic que permetrà que els infants que es belluguin per terra no pateixin fred ni calor, ja que la temperatura es mantindrà estable en els 20 o 21 graus.

Així mateix, les portes disposen d'un sistema que impedeix que els marrecs es puguin enxampar els dits. Les aules compten també amb interfono i el sòl dels diferents patis és fet amb un material tou per atenuar les caigudes.

L'edifici es caracteritza també per ser de planta baixa, comptar amb un distribuidor circular, rematat amb una bòveda al damunt d'ella, i també destaca pel fet que moltes de les aules estan disposades al voltant de la circumferència que determina el distribuidor.

Els colors de l'edifici vénen determinats per l'ús del groc, blau i carabassa, tres motius icònics que diferencien l'aulari de P1, P2 i P3, de manera que els marrecs i els seus pares i mares podran identificar ràpidament els seus espais.

Un gran pati exterior, substancialment ampliat respecte a la proposta original, permetrà ubicar-hi jocs infantils i fer-hi actes, donada la seva cabuda.

L'alcalde, Jordi Sánchez, ha subratllat durant la visita que l'edifici "cuida molt els elements de seguretat pensats per als infants". Sánchez ha recordat que "ens vam fixar que en aquest mandat Calafell disposés de dues noves llars d'infants municipals. Aquesta de Segur ja és una realitat i en uns mesos ho serà la de la urbanització Calafell Park".

L'Ajuntament ha treballat amb la idea que "les llars d'infants i les escoles de primària estiguin situades a prop de casa per evitar els desplaçaments dels pares, i ho estem acomplint. Calafell duia massa endarreriment quant a aquests equipaments i tot i que l'Ajuntament no té l'obligació de crear llars d'infants municipals, vam considerar que era necessari fer-ho per atendre la demanada dels pares i mares", amb la inversió municipal que això suposa.

L'alcalde ha felicitat l'empresa adjudicatària, Seal, SL, per la feina feta i també per la rapidesa en l'execució per quant era voluntat municipal posar l'equipament en marxa el curs vinent.

Al seu torn, la tinent d'alcalde i regidora d'Educació, Teresa Cumplido, ha recordat que la nova llar disposarà de 74 places per als alumnes i que el pressupost de l'obra ha pujat a 800.000 euros. "Les obres van començar al gener i en vuit mesos han estat enllestides".